top of page
Szerző képeKristof Boegi

eSzemélyi Kliens újratelepítése a számítógépen

Frissítve: 2021. jún. 1.

Ebben a blogcikkben lépésről-lépésre végigkísérheted, hogy mi a teendő abban az esetben, ha a Cloudehr-en belül az EESZT belépésre kattintva képernyődön az alábbi üzenet fogad.



Amennyiben az A) és B) pontban leírt információkról is megbizonyosodtál (a PIN kód cseréje sem segített) és biztosan kizártad őket, érdemes lehet újratelepíteni pár kattintással az eSzemélyi Kliens alkalmazást számítógépeden a következő módon.


1. Először is navigálj a “Start” menübe, azon belül pedig kattints a “Gépház - Alkalmazások és szolgáltatások” menüpont - “eSzemélyi kliens eltávolítás” gombra.


FIGYELEM: Abban az esetben, ha macOS operációs rendszer fut számítógépeden, a “Finder” menüpontra kattintva az alkalmazások közül tudod eltávolítani a jobb egérgomb segítségével.


2. Miután megtörtént a sikeres törlés, lépj a https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas oldalra és válaszd ki a jobb oldalt található “Letölthető alkalmazások” menüpont alatti “eSzemélyi kliens telepítő”-t.


FIGYELEM: Egyéb operációs rendszert esetén, ügyelj, hogy az ahhoz tartozó telepítőt válaszd!



3. A kattintás után kövesd nyomon a bal oldalra leugró ablakot, majd kattints rá duplán a telepítéshez.



4. A felugró ablakot követve végezd el a 3 lépéses telepítési folyamatot és véglegesítsd azt.



5. Ezzel elérkeztél a telepítés végéhez. A kártyaolvasó csatlakoztatása és az eSzemélyi igazolvány behelyezését követően újra megkísérelheted az EESZT-be való belépést a Cloudehr Orvosi Szoftver rendszerében.


Emlékeztető: Mind az EESZT portálon, mind pedig a Cloudehr-en belüli EESZT bejelentkezés folyamán a következő szerint szükséges eljárni a PIN megadásakor:

  1. 2x OK lenyomása a kártyaolvasón

  2. PIN kód beírása

  3. 1x OK


További tippek & trükkök:


Amennyiben a Kliens újratelepítése valamilyen oknál fogva mégsem oldaná meg a bejelentkezéssel kapcsolatos kellemetlenséget, az alábbi eshetőségeket érdemes lehet még számításba venni.

  • A számítógépen található vírusirtó - tűzfal páros gyakran ellenséges lehet, ezért érdemes lehet a bejelentkezéshez kikapcsolni és inaktiválni ezek egészét.

  • Ajánlott a Cyberjack kártyaolvasót is szemügyre venni, ugyanis újratelepítése, másik USB portba való behelyezése, vagy végső esetben cseréje is orvosolhatja a szituációt.

  • Előfordul, hogy a beépített Safari böngésző (macOS) blokkolók néha túlságosan agresszívek és helytelenül blokkolják a felugró ablakokat egy olyan webhelyen, ahol pop-up használat szükséges a webhely rendeltetésszerű működéséhez. Ilyen helyzetekben a felhasználónak segíthet, ha egyszerűen letiltja a Safari felbukkanó blokkolóit.

  • Végül sajnálatos módon az is megeshet, hogy az eSzemélyi igazolvány chip-je ment tönkre, amit a kormányablakban tudsz pótolni.


+TIPP: A személyit minden alkalommal a kártyaolvasó alsó, “szorosabb” résébe szükséges helyezni.


A leírt lépéseket a https://eszemelyi.hu/dok/eSzemelyi_Kliens_Telepitesi_Utmutato_v5.5.pdf oldalon, illetve videós formában YouTube csatornánkon is megtalálod.

39 megtekintés0 hozzászólás

Comments


bottom of page