Az utóbbi időben számos fordulóponttal találkozhattunk a számlázás terén. A 2021-es év is jelentős jogszabályváltozásokat tartogat a hazai vállalkozások számlázásában.
Előzmény
Az online adatszolgáltatási kötelezettséget 2018. július 1-jén vezették be, miszerint minden belföldi adóalany részére kiállított minimum 100 000 Ft áfatartalmú számlát be kell küldeni az adóhatóság részére a NAV Online Számla rendszerén keresztül. A NAV-hoz beküldendő számlák körét bővítik ki 2 lépcsőben 2020-ban és 2021-ben, ennek értelmében 2020-ban július 1-től eltörlésre került a 100 000 Ft-os határ és minden belföldi adóalanynak kiállított számlát be kell küldeni az adóhatóság felé. Azóta az adatszolgáltatás kiterjesztésére vonatkozó törvényjavaslat értelmében a mulasztási bírságok is hatályba léptek, a 2021. január 1-jei változás pedig már vonatkozik minden számlára, így a belföldi és külföldi magánszemélyeknek és vállalkozásoknak kiállított bizonylatokra is.
2021-es fontos változások
A NAV minden számlát látni fog. A 2021. január 1-től hatályba lépő szabályok alapján az adózóknak minden számlájuk, már nem csak a vállalkozások, hanem a külföldi adóalanyok és a magánszemélyek részére kibocsátott számláik kapcsán is adatszolgáltatást kell teljesíteniük a NAV online számla rendszerében értékhatártól függetlenül.
Ahhoz, hogy a számlák továbbítása zökkenőmentes legyen, figyelembe kell venni néhány 2021-es alapszabályt:
Amennyiben a számla cég részére kerül kiállításra, kötelező feltüntetni a vevő nevét, címét és adószámát.
Amennyiben a vevő magánszemély, abban az esetben a nevét és címét kell feltüntetni a számlán.
Március 31-ig szankciómentességet biztosít a NAV
A koronavírus-járvány miatti gazdasági nehézségekre való tekintettel a NAV március végéig nem szab ki mulasztási bírságot akkor, ha az áfaalanyok nem, vagy nem megfelelően szolgáltatnak adatot azokról a számláikról, amelyek 2021. január 4-től újonnan kerülnek be az adatszolgáltatással érintett számlák körébe.
Miért érdemes online számlázó programot használni?
Természetesen továbbra is lehet kézi számlatömbből számlázni, viszont jóval időigényesebb és bonyolultabb. Célszerűbb egy online számlázórendszeren belül összekötni a NAV Online Számla rendszerét a programmal, így automatikusan továbbítva és jelentve lesznek az adatok. Online számlázóval rengeteg adminisztratív teher vehető le a vállalkozások válláról, amit az adatszolgáltatási kötelezettség tetéz. A Cloudehr, mint online NAV akkreditált számlázó rendszer az előzetes beállításokat követően automatizált folyamatokkal könnyíti meg a számlakiállítást akár közvetlenül a pácienskartonból vagy a naptárból. A számlák továbbítása, letöltése és nyomtatása mindössze néhány másodperc.
Több cég számlázása egy Cloudehr fiókból?
Legyen szó KATA-s vállalkozás és Kft, vagy két orvos közös pacientúrán történő együttes működéséről egy Cloudehr fiókban, a multi-számlázást biztosító Több cég modul könnyű átjárhatóságot eredményez a szoftverben használt számlázási fiókok között, amelyhez csupán egy kattintás szükséges.
Az automatizált folyamatoknak köszönhetően a rendszer felismeri ha történt már számlakiállítás a fiókból egy adott páciens részére, így automatikusan újra ahhoz a céghez rendeli a számlát.
Alapértelmezett számlázási fiók állítható minden orvos felhasználóhoz, így a számlakészítés egyből a leggyakrabban használt fiókból valósul meg.
Számlázással kapcsolatos kérdés esetén keresd bizalommal Support csapatunkat a +36 1 701 6607-es telefonszámon, illetve a info@cloudehr.hu e-mail címen, vagy próbáld ki szoftverünket ingyenesen 14 napig.
Comments