Minden, amit az előlegszámláról tudni érdemes

Előzmény


2018. július 1-től életbe lépett a NAV Online Számla Adatszolgáltatás, melynek lényege az, hogy a kiállított számlákat az eladónak jelentenie kellett, amennyiben annak ÁFA tartalma elérte a 100.000 Ft összeghatárt és a vevő belföldi adóalany (cég, vállalkozás, szervezetek, adószámmal rendelkező alapítványok, egyesületek, stb.) volt. Ezt a funkciót a Cloudehr Online számlázó program automatizálja, vagyis a beküldés a számla kiállításkor teljesen önműködő.


2020-as változások


2020. július 1-től és 2021. január 1-től két lépcsőben változnak a NAV Online számla adatszolgáltatási szabályai. Ennek értelmében a tavaly elfogadott törvénymódosítás révén 2020. július 1-től eltörölték a 100 000 forintos jelentési értékhatárt. Ez azt jelenti, hogy onnantól az összes, belföldi adóalanyok közötti ügyletről adatot kell szolgáltatni, függetlenül az áfa összegétől. Eddig ugyebár fogorvosokat, egészségügy szolgáltatókat nem érintette ez az adatszolgáltatási kötelezettség, de 2020. július 1-től már az összes belföldi adóalany számára kiállított számlát jelenteni kell. Ez az orvosok tekintetében az egészségpénztárak és esetlegesen a munkáltatók felé kiállított számlákat jelenti.

Jelentős változások 2021-ben


2021. január 1-től minden belföldi vevő részére készült számlát jelenteni kell, így a belföldi és külföldi magánszemélyeknek és vállalkozásoknak kiállított számlákat is szolgáltatni kell, tehát onnantól minden számlára rálátása lesz a NAV-nak. Ennek értelmében a kézi számlázás teljes mértékben megszűnik létezni.


Az előlegszámláról alapjaiban


Fontos kiemelni, hogy a számlázást és minden velejáróját a Cloudehr Online számlázó program automatizálja, vagyis a beküldés a számla kiállításkor teljesen önműködő. Mielőtt rátérnénk a gördülékeny előlegszámla kiállítás menetére, beszéljünk kicsit az alapokról.


Előlegszámla kiállítására akkor van szükség, ha a szolgáltató szeretne előleget kérni a pácienstől. Amikor megérkezik az előleg összege, a teljesítés napjával megegyező dátummal előlegszámlát kell kiállítani. Amennyiben készpénzben történik a fizetés, akkor a pénz átvételének napja lesz a teljesítés napja az előlegszámlán.


Az előleg összege lehet a teljes összeg valamekkora mértéke, vagy akár a teljes összegről is szólhat a számla.


Lényeges, hogy ha korábban a szolgáltatásnyújtáshoz előlegszámla került kiállításra a páciens részére, akkor az ügylet teljesítése végén végszámlát kell kiállítani, amelybe bele kell foglalni a már korábban fizetett előleg összegét.

Előlegszámla-kiállítás a Cloudehr Orvosi Szoftverből


Mivel az adatszolgáltatási kötelezettség extra adminisztrációt ró a vállalkozásokra, az előlegszámla kiállítás kézi verziójához képest felesleges adminisztrációs feladatok helyett az egész folyamat mindössze néhány kattintással elvégezhető.

A Cloudehr rendszerén belül számos felület biztosít lehetőséget számlakiállításra a gyors munkavégzés elősegítéséhez, kezdve a pácienskartonban a naptáron át.

A művelet során egy átlátható felület fogadja a felhasználót, ahol értelemszerűen a megnevezés és az összeg megadásán kívül nincs más teendő.


Természetesen a végszámlák zökkenőmentes kiállítása is biztosított, ahol egy mozdulattal lehetséges az előleg csatolása az adott számlához, az mínuszos előjellel kerül feltüntetésre.


Az említett előlegszámlák működéséről készült részletes Tudástár cikkünk technikai útmutatással ide kattintva elérhető.

Amennyiben te is szeretnéd magasabb szintre emelni számlázásod hatékonyságát, használd ki az automatizáció adta lehetőségeket a Cloudehr fiókodban, vagy próbáld ki szoftverünket ingyenesen 14 napig és kérdés esetén keresd bizalommal Support csapatunkat a +36 1 701 6607-es telefonszámon, vagy az info@cloudehr.hu e-mail címen.

13 megtekintés0 hozzászólás