• Bércesi Dóra

Ambuláns lapok működése a Cloudehr Orvosi Szoftverben

Frissítve: jún 1

A szakorvosok talán egyik, ha nem a legfontosabb eszköze egy online orvosi szoftverben az ambuláns lapok használata. A Cloudehr Orvosi Szoftver rendszerén belül található dokumentumok a gyors és könnyű adminisztrációt szolgálják, sőt, ahogy minden más, tehát az ambuláns lapok is személyre szabhatóak, így azok fejléce és tartalmuk külön-külön szerkeszthetőek.


Az ambuláns lapok fejléc beállításai
  • Először is a lapokon található fejlécek szerkesztéséhez a “Beállítások - Ambuláns lapok” menüpontra, majd ezután a “Fejléc szerkesztésére” gombra szükséges kattintani.


Ambuláns lapok fejléc beállításai a Cloudehr Orvosi Szoftverben

  • Az itt megjelenő felületen látható, hogy mi minden fog szerepelni az ambuláns lap fejlécén. Az “Ellátó” oszlopba a rendelő adatai kerülnek, melyek a szoftverben megadott adatok (telefonszám, email cím, stb.) alapján jelennek meg. Amennyiben azt szeretnénk, hogy az ambuláns lapon más telefonszám jelenjen meg, akkor egyszerűen írjuk be azt a telefonszámot a %{rendelo_tel} helyére, illetve ha az a cél, hogy valamelyik információ ne jelenjen meg az ambuláns lap fejlécén, akkor azt egyszerűen töröljük ki. A páciens adatainál ehhez hasonlóan járhatunk el.

  • Ha rendelő rendelkezik saját logóval, és szeretnénk, hogy megjelenjen az ambuláns lapon is, akkor lehetőség van annak feltöltésére.


Logo feltöltése az ambuláns laphoz.
Az ambuláns lapok alapbeállításai

A “Fejléc Beállítások” alatti “Beállítások” gombra kattintva egy felugró ablakkal találkozhatunk, ahol egységesen be tudjuk állítani az alapvető beállításokat az ambuláns lapokra vonatkoztatva a csúszkák segítségével.


  • Ki tudjuk választani, hogy az ambuláns lapokhoz csatolt beavatkozások ára szerepeljen-e a letöltött dokumentumon, illetve alapértelmezetten hány példányban kerüljön nyomtatásra.

  • Továbbá itt adhatjuk meg, hogy ambuláns lap alján szerepeljen-e aláírás rész, és ha igen, ott milyen szövegezés szerepeljen. Például, ha egy rendelőben ambuláns lapokat nem csak orvosok állítanak ki, akkor célszerű az aláírás vonal alatti rész szövegezését ellátóra módosítani. Fontos, hogy a megfelelő beállítások elvégzése után ne felejtsük el a “Mentés” gombbal véglegesíteni a változtatásokat.


Ambuláns lapok tartalmi beállításai csúszkák segítségével.

Ambuláns lap készítése a pácienskartonban
  1. Sablon létrehozása & Formázási lehetőségek

  • Az ambuláns lap kiállításához az adott páciens kartonjába kell belépnünk, ahol az “Új ambuláns lap” mezőre kattintva fogunk tudni új ambuláns lapot létrehozni. Itt rögzíthető az anamnézis, státusz, diagnózis, terápia, illetve vélemény & javaslat.


Ambuláns lap létrehozása a pácienskartonban.

  • Mindegyik ambuláns lap mező esetében lehetőségünk van arra is, hogy személyre szabott sablon szöveget írjunk be. Létrehozásához mindegyik rubrikánál a “Sablon szöveg beszúrása”, majd az “Új sablon szöveg létrehozása” lehetőségre kell kattintani. Ezután, ha rákattintunk a “Sablon szöveg beszúrása” gombra, megjelenik az újonnan felvett sablon. Ha több sablon szöveget is felveszünk, akkor itt lesz mind kilistázva.


Ambuláns lap sablon szöveg beszúrása.

  • Lehetőségünk van a létrehozott sablonok szerkesztésére, illetve törlésére is. A szerkesztéshez szintén a “Sablon szöveg beszúrására” kell kattintani, majd a felugró sablon jobb oldalán lévő “Szerkesztés” gombra. Ha átírtuk a szöveget, akkor egyszerűen kattintsunk a “Mentés” gombra.


Az ambuláns lap sablon egy kattintással szerkeszthető.

  • A sablon törléséhez először szintén a “Szerkesztés”-re kell kattintani, majd az itt megjelenő “Sablon szöveg törlése” lehetőségre.


Lehetőség van a sablonok törlésére is.

  • Minden egyes mezőnél az A”ikonra kattintva megjelenik egy alap szövegszerkesztő, melynek segítségével félkövér, dőlt, aláhúzott és áthúzott szövegrészleteket létrehozására és azok elsorolásra vagy számozásra is van lehetőség. Például, ha tegyük fel bőrgyógyász, belgyógyász (vagy bármely más) szakterületen tevékenykedve speciális megjelenítést igényelnek soraid, ez a funkció tökéletes megoldást kínálhat.


Az ambuláns lapok sablon szövegei igény szerint formázatóak.


2. Az ambuláns lapokhoz tartozó műveletek


  • Fontos, hogy az ambuláns lapok esetében a diagnózishoz BNO kódot szükséges rendelni. Ehhez a “Diagnózis” rubrika alsó részén lévő “BNO kód hozzáadása” mezőre kell kattintani, majd a megjelenő keresőből kell kiválasztanunk az adott kódot.


BNO kód hozzárendelése az ambuláns lapokhoz a Cloudehr Orvosi Szoftverben.

  • A “Terápia” rubrikánál lehetőség van beavatkozás hozzáadására. Ehhez a mező alatt lévő “Beavatkozás hozzáadása” gombra kell kattintanunk. Ezt követően a már korábban felvett beavatkozásokból tudunk kiválasztani egyet, majd a “Beavatkozás hozzáadása” gombbal hozzá tudjuk rendelni a terápiához.


Beavatkozás hozzáadása az ambuláns lapokhoz a Cloudehr Orvosi Szoftverben.


  • Az ambuláns lap utolsó szegmensében, lehetőségünk nyílik a szoftverből hagyományos, illetve eBeutaló hozzárendelésére. A beutalók részleteiről bővebben olvashatsz Tudástár cikkünkben.

  • A dokumentumot az “Ambuláns lap véglegesítése” gombbal menthetjük, vagy egyúttal ki is nyomtathatjuk.


Az ambuláns lap véglegesítése, illetve nyomtatása.

  • A véglegesítést követően az ambuláns lap bekerül a pácienskarton aktivitásába, viszont a “Műveletek” gomb kiválasztásával utólagosan bármikor módosítható, illetve egyéb műveletek végrehajtására is sor kerülhet.


Az ambuláns lapokhoz kapcsolódó szerkesztési lehetőségek a Cloudehr Orvosi Szoftverben.

FONTOS! Az említett funkció minden Cloudehr csomagban elérhető!


Jó ha tudod! Az ambuláns lapok aktív kapcsolat esetén azonnal továbbításra kerülnek az EESZT felé a Cloudehr Orvosi Szoftverből. Amennyiben szerkesztésre kerül sor, akkor az EESZT-nél is frissül a tartalom, illetve ha töröljük a szoftverből, akkor az EESZT-nél is törlődni fog.


További hasznos információért látogass el Youtube, illetve Tudástár oldalunkra, kérdés esetén pedig fordulj hozzánk a info@cloudehr.hu e-mail címen keresztül.



74 megtekintés0 hozzászólás